O cercetare, chiar si empirica, a publicatiilor saptamânale, bilunare si lunare de divertisment si informatie culturala, demonstreaza ca o revista de asemenea factura, destinata copiilor pâna la 12 ani, era – practic – inexistenta, iar aparitia ei pe piata, implicit interesul care i-a fost aratat înca de la primul numar si – cel putin – pâna în prezent, îi confirma nu doar unicitatea pe segmentul de public pe care îl acopera, dar si utilitatea/necesitatea.
Revista "Lilliput" îsi prezinta intentiile înca din titlul preluat din cartea lui J. Swift, "Calatoriile lui Gulliver", aceasta denumire fiind data tarii piticilor unde personajul principal ajunge în urma unui naufragiu. Analogia a fost aceea ca publicatia se va adresa unei "tari mici" populata doar de "prichindei" (o revista care sa reflecte lumea copiilor, preocuparile si distractiile lor etc., si care sa nu depaseasca perioada preadolescentei).
Concretizând, revista îsi propune sa cumuleze:
- informatii de cultura generala accesibile categoriei de vârsta reprezentate;
- programe de teatru, film, circ, TV, care contin mentiunea „adresate copiilor pâna în 12 ani”;
- evenimente, cu perioade de timp determinate sau episodice, destinate celor mici, organizate de diverse institutii: muzee, cluburi ale copiilor, magazine, firme care au ca target publicul mai sus mentionat, biblioteci, primarii etc.;
- adresele si telefoanele unor institutii/firme care pot capta interesul si pot satisface nevoile celor mici: biblioteci, librarii, muzee, parcuri, zoo, circ, teatre, cinematografe, cluburi pentru copii,cofetarii, scoli si gradinite etc.;
- sfaturi medicale si de pedagogia educatiei etc.
Revista este editata în format A5, cu 32 pagini viu colorate, texte simple, scurte, la obiect – pentru a nu pune celor mici probleme de aprofundare, imagini care explica textele, ilustratii originale.
Deocamdata, are un tiraj de 3000 exemplare per editie.
Sintetizarea ofertei culturale si de divertisment, care vizeaza categoria de public mentionata, în paginile unei singure publicatii. Se considera necesara sublinierea acestui aspect deoarece – desi aceasta oferta culturala si de divertisment adresata copiilor pâna la 12 ani se regaseste si în alte publicatii – ea nu este unitara si nu are drept scop principal informarea ca atare a celor mici.
Baloniada – Festivalul lui Pompilica
Revista "Lilliput" organizeaza la World Trade Center – Sofitel, in ziua de duminica, 7 august 2005, orele 11.00 – 18.00, un proiect educativ-cultural interactiv destinat copiilor de pâna la 12 ani.
Proiectul are la baza ideea jocului educativ si a creativitatii recreative care nu doar sa atraga copiii ci sa-i si implice. Vor deveni, din simpli spectatori, actori ai unui scenariu creat în prealabil, pe marginea caruia vor putea improviza. Programul de divertisment va fi doar un cadru secundar, servind ca fundal audio-video manifestarii active care presupune modelarea baloanelor.
Copiii se vor confrunta, în acest context, cu experimentarea unui concept "of the day" (la scara redusa, evident): "vacanta activa".
Festivalul se va structura pe doua planuri:
- spatiu neconventional în care se va afla un grup de copii care vor fi initiati în modelarea baloanelor;
- spatiu conventional (scena) unde se va desfasura un spectacol de divertisment.
În ziua destinata manifestarii, vor fi selectati – din public – copii care vor ocupa spatiul neconventional si care – sub îndrumarea lui Pompilica – îsi vor crea obiecte din baloane speciale, care le vor fi puse la dispozitie laolalta cu toate materialele necesare realizarii acestor lucrari.
Scena va face obiectul unui program artistic (muzica, prezentari de moda) care va interactiona, în anume momente, cu "atelierul".
Pe tot parcursul manifestarii, atelierul va fi coordonat si supravegheat de Pompilica.
Scena va fi animata de copiii de la „Contrapunct” care sustin, de regula, spectacole-maraton si sunt si moderatori. (Alte variante).
Vor fi intercalate trei prezentari de moda:
- vestimentatie de joaca;
- costume de carnaval;
- o colectie inedita de "hainute" create de Pompilica din… baloane